Felanmälan

Felanmälan

Om något går sönder i din lägenhet eller i de gemensamma utrymmena (till exempel tvättstuga eller förråd) ska du göra en felanmälan så att vi kan åtgärda felet. För att du ska få så snabb service som möjligt är det viktigt att du felanmäler på rätt sätt. 

Det står flera vita tvättmaskiner på rad på ett vitt kaklat golv. I bakgrunden syns flaskor med tvättmedel.

Så gör du en felanmälan

Felanmäl digitalt – alltid öppet!

Har du problem med ett trasigt eluttag, en droppande kran eller en trasig lampa i tvättstugan kan du felanmäla på mina sidor.

Felanmälan och störningar

Ring: 08-704 48 80.

Öppettider: vardagar 09-17 (men för mindre tidskritiska ärenden önskar vi att ni försöker ringa oss på våra telefontider: måndagar 09-11 samt 16-17 och onsdagar 09-10).

Övrig tid: endast akuta fel eller störningar.

Vad är ett akut fel?

Ett akut fel kräver omedelbara åtgärder och kan vara en trasig kyl/frys, ett krossat fönster, en vattenläcka eller stopp i avloppet. Om du ringer in ett akut fel utanför ordinarie öppettider, så vill vi att du först funderar på om det kan vänta till nästa vardag eller inte. Tänk på att vi också vill vara lediga på kvällen och helgen.

Skadedjur

Om du har skadedjur (t.ex. myror, råttor, getingar, vägglöss eller silverfiskar) i din lägenhet ska du genast kontakta Anticimex på 08-517 633 00. Vid frågan om försäkringsbolag uppger du ”brandkontoret”, där samtliga fastigheter är försäkrade.